Virtuvėje – pavasaris

Dietologai tvirtina esą kuo daugiau mūsų lėkštėje spalvų, tuo daugiau gauname vitaminų ir sveikatai reikalingų medžiagų.
Žalia spalva reiškia, jog daržovėse gausu chlorofilo, stimuliuojančio imuninę sistemą, raudona – tai likopenas, tirpdantis „blogąjį“ cholesterolį, oranžinė – beta karotinas, stiprinantis kraujagysles ir regėjimą. Bioflavanoidai, esantys geltonose daržovėse, gerina virškinimą. Taigi reikėtų stengtis, kad salotos būtų ne tik skanios, bet ir spalvingos: žali svogūnų laiškai, oranžinė morka, raudonas pomidoras, geltonos spalvos saldusis pipiras – ir greičiausiai galėsime būti tikri, jog mūsų organizmas po truputį gaus visų vitaminų.


Daržovių salotos su Mozarelos sūriu

Šioms gaivioms ir gana sočioms salotoms pasigaminti prireiks įvairių spalvų saldžiųjų pipirų, svogūno, pomidoro, agurko, juodųjų alyvuogių, Mozarelos sūrio, krapų ar kitų prieskoninių žolelių bei alyvuogių aliejaus ir citrinų sulčių salotoms pašlakstyti.
Daržoves ir sūrį reikia supjaustyti vienodo dydžio gabaliukais. Svogūną – žiedeliais. Alyvuoges galima susmulkinti, tačiau nebūtinai. Viską gražiai sluoksniuojant ir pabarstant prieskoniais, sudėti į lėkštę, apšlakstyti aliejumi ir citrinos sultimis. Papuošti krapais ir – skanaus.
Dietologai pataria pamiršti majonezą arba bent vartoti saikingai. Geriausiai salotoms gardinti tinka nerafinuotas aliejus, mat jame naudingųjų medžiagų daugiau nei rafinuotame.

Nepamirškime topinambų

Topinambai dar žinomi kaip žieminės bulvės ar bulvinės saulėgrąžos. Gumbai kasami vėlai rudenį ir anksti pavasarį. Daržovė labai vertinga – joje gausu cinko, geležies, kalio bei B grupės vitaminų. Valgoma tiek žalia, tiek virta ar kepta.
Paprasčiausias receptas: topinambus nulupti, stambiai sutarkuoti, raudonuosius svogūnus supjaustyti plonais griežinėliais, galima įtarkuoti ir morkų. Pagardinti druska, pipirais, aliejumi arba grietine ir išmaišyti. Kad nulupti nepajuodotų, reikia palaikyti parūgštintame vandenyje.

Vienas komentaras

  • Silvija:

    Pagal naujausią informaciją kiekvienas mūsų turime suvalgyti po „vaivorykštę“. Tai yra įvairiaspalvių daržovių, bei vaisių kasdien apie 600-800g. O tai yra rimtas iššūkis ir ne kiekvienas tiek suvalgo, pavyzdžiui kryžmažiedžių daržovių aš net nemėgstu visų, tad pakankamai jų negaunu… Tai kompensuoja natūralus papildas cruciferous

Parašykite komentarą

Balsavimai

Ar jau apsisprendėte, ką palaikysite per artėjančius merų rinkimus

Rezultatai

Loading ... Loading ...