Muziejuje – kardiochirurgo tapybos darbų paroda

1702-2659Praėjusį penktadienį į Žemaičių dailės muziejų Plungėje rinkosi meno gerbėjai. Jų dėmesio laukė išskirtinėje erdvėje – Mykolo Oginskio rūmuose – įkurdinta tapybos darbų paroda. Jos autorius – Vaitkuškio dvaro, esančio Ukmergės rajone, savininko anūkas Jonas Eustachijus Kosakovskis (1900–1979). Išskirtinių tapybos darbų ekspoziciją plungiškiams pristato Kosakovskio fondas ir Nacionalinis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejus.

Prieš renginio dalyvius supažindinant su parodos autoriumi bei jo kūryba, susirinkusiuosius sveikino naujai atkurtas Plungės Mykolo Oginskio meno mokyklos senovinės muzikos ansamblis „Musica fresca“. Anuometinę dvarų prabangą atspindinčiais apdarais pasipuošę kolektyvo nariai, tarp kurių – ir Meno mokyklos vadovė Rita Urniežienė, į rūmus susirinkusiems plungiškiams dovanojo įsimintiną koncertą, kurio metu skambėjo gražiausi barokinės muzikos kūriniai. Buvo galima pasigrožėti ir to laikmečio šokiais.
Po koncerto renginio „vairą“ perėmė parodos kuratorė Danutė Einikienė, kuri pasakojo, kad Lietuvos didikų Oginskių ir Kosakovskių kelis šimtmečius kauptos meno kolekcijos savo reikšme nenusileidžia Europos aristokratų giminių kolekcijoms.
Anot kuratorės, nors Oginskiai puoselėjo muzikines tradicijas, o Kosakovskiai – meno ir teatro tradicijas, šios giminės turėjo daug panašumų. Antai, abi jos savo dvarų interjerus puošė daugybe tapybos kūrinių. Dar vienas panašumas yra tas, kad tiek vienuose, tiek kituose rūmuose svarbią vietą užėmė bibliotekos, kurių fonduose – itin retos, senos knygos, rankraščiai, šeimos archyvai, leidiniai istorijos ir kitomis temomis. Akcentuota, jog išskirtinis šių didikų bruožas – jie ne tik kaupė vertingas meno kolekcijas, bet ir patys kūrė.
Vienas iš kūrusiųjų buvo ir parodos autorius J. E. Kosakovskis – vaikų kardiochirurgijos Lenkijoje pradininkas, kuris pulsuojančią meno gyslelę savyje užčiuopė 50-aisiais savo gyvenimo metais. Medicinoje naudojamu aštriu chirurginiu peiliuku jis ėmė drožinėti miniatiūras akmenyje, vėliau – medyje. Netruko pasinerti ir į tapybą bei piešimą. Kaip sakė M. K. Čiurlionio muziejaus darbuotoja Vaida Rakutienė, J. E. Kosakovskis netgi sukūrė savitą autorinę techniką – tapė šveicarų firmos „Caran d‘Ache“ kreidelėmis ant fotografinio popieriaus. Sudėliojęs paskutinius štrichus, autorius savo darbus padengdavo laku. Taip jis išgaudavo emalės arba vitražo efektą.
Kaip pastebėjo ir parodos kuratorė D. Einikienė, ir svečiai, dailininko kūriniai žavi nuoširdumu, plačia spalvų gama, žaisminga išmone ir subtiliu humoru. Apžiūrint parodos eksponatus, pro akis nepraslysta ir tai, kad J. E. Kosakovskio darbuose vyrauja religinė tematika. Dėmesio centre atsiduria Švč. Mergelė Marija. Ne ką mažiau atsilieka ir fantastiniai, mitologiniai ir pasakų motyvai. Į kūrinius dailininkas perkėlė ir gražiausius vaikystės dienų prisiminimus, jį supusios aplinkos vaizdus.
Žemaičių dailės muziejaus direktorius Alvidas Bakanaukas dėkojo parodos rengėjams už galimybę Plungės žmonėms ir visiems muziejaus lankytojams pažinti jautrią, šilumą ir šviesą spinduliuojančią kūrybą. Muziejaus vadovas džiaugėsi ir tvirtėjančiais ryšiais su M. K. Čiurlionio muziejumi. Tikino, jog pelnyti tokio muziejaus pasitikėjimą plungiškiams yra didžiulė garbė.

Parašykite komentarą

Balsavimai

Neseniai VRK pripažino, kad Liberalų sąjūdis šiurkščiai pažeidė rinkimų įstatymus. O kaip vertinate liberalų, dabar esančių rajono valdžioje, veiklą?

Rezultatai

Loading ... Loading ...