Šiemet nesulauksime nei aukso dulkėmis pabarstyto, nei įprasto asfalto

21708-11385Praėjusią savaitę Plungės rajone lankėsi ir remontuojamą kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožą apžiūrėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis ir VĮ „Telšių regiono keliai“ direktorius Romualdas Kačerauskas. Teigti, jog ši kelio atkarpa yra remontuojama, būtų ne visai tikslu, mat visi, važiuojantieji pro šalį, pastebi, jog kelininkai kurį laiką dirba gana vangiai. Tarsi kažko laukiama, kai vairuotojai tuo metu yra priversti patirti didelių nepatogumų, mat lyjant kelias tampa purvynu, kai sausa, viskas aplinkui skęsta dulkėse.

Apie tai išgirdęs, Seimo narys Jurgis Razma pasikvietė minėtuosius asmenis, kad šie paaiškintų, kas atsitiko, jog šį ruožą remontuojanti įmonė „Lemminkainen Lietuva“, žadėjusi darbus baigti dar iki metų pabaigos, staiga taip sulėtino tempą. Ir E. Skrodenis, ir R. Kačerauskas sakė žinantys šią problemą. Pasak LAKD direktoriaus, kilo ginčų su rangovu. Esą „Lemminkainen Lietuva“ nori asfaltavimo medžiagas pakeisti kitomis. Rangovas tvirtina, kad jos niekuo nesiskiria nuo sutartųjų, o LAKD, pasitarusi su specialistais, išsiaiškino, kad jos yra prastesnės kokybės ir gali sutrumpinti naujosios asfalto dangos ilgaamžiškumą.
Susitikimo metu E. Skrodenis sakė manąs, jog, sustabdydama darbus, įmonė siekia „paspausti“ direkciją, jog ši priimtų jai palankų sprendimą. Kitaip sakant, sumanė pašantažuoti užsakovą, pasinaudodama šia situacija nepatenkintais ir besiskundžiančiais vairuotojais. Vis dėlto, atrodo, direkcija neketina nusileisti. Jos vadovas tikino nepasiduosiąs šiam spaudimui ir reikalausiąs naudoti tokių medžiagų, dėl kurių buvo sutarta. O jei šis kelio ruožas nebus suremontuotas laiku, iki sutartyje numatytos kitų metų birželio 5 dienos, įmonei teks mokėti delspinigius ir netesybas.
Kaip vertina šią situaciją, „Žemaitis“ paprašė pakomentuoti Seimo nario J. Razmos. „Susitikimo metu išgirdau, jog kelio pagrindas jau paruoštas, belieka pradėti asfaltavimo darbus, tačiau delsiama, nes nesutariama dėl vienos iš asfalto sudedamųjų medžiagų. Kiek supratau, rangovai nori įpiršti pigesnę, o direkcija nesutinka“, – sakė jis. Politikas pasidžiaugė, jog LAKD pastaruoju metu griežčiau prižiūri, kaip remontuojami keliai, atidžiau vertina remonto darbų ir pasirinktų medžiagų kokybę. Ir tokie konfliktai, kaip šiuo atveju, neišvengiami, mat konkursus laimėjusios įmonės vis dar ieško būdų sutaupyti. Taip elgtis jas verčia ir padidėjusi konkurencija viešųjų darbų pirkimo konkursuose, kuriuos paprastai laimi mažiausią kainą pasiūliusios įmonės.
„Siekiama, kad keliai Lietuvoje tarnautų be remonto ne mažiau kaip 20 metų, todėl jokie darbų sutartyse nenumatyti nuokrypiai nebus toleruojami, bus priimami tik visus reikalavimus atitinkantys statybos darbų projektai“, – nurodo pati LAKD savo interneto puslapyje.
Kad išgirstume ir kitos pusės poziciją, kreipėmės į „Lemminkainen Lietuva“ statybos direktorių Vilių Vandzinską. Jis taip pat patvirtino, kad įmonė negali pradėti kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožo asfaltavimo, nes nesutaria su LAKD dėl asfalto sudėties. Pasak jo, šis konfliktas yra labiau politinio pobūdžio. Esą direkcija, pasitelkdama į pagalba politikus ir žiniasklaidą, sako griežtinanti kelių remonto ir tiesimo kontrolę, o iš tikrųjų tik sukuriama daugiau bereikalingo biurokratizmo, dėl ko gaišinami darbai.
„Jie reikalauja iš mūsų vienos prekės, nors nusipirko visai kitą – pigesnę. Jau tris mėnesius prašome jų įvardinti, kurios iš mūsų siūlomų asfalto sudedamųjų dalių nebuvo nurodyta pirkimo reikalavimuose, bet vis negauname atsakymo. Laikraščiai rašo, jog sumanėme naudoti kažkokią alternatyvią medžiagą, bet jokios alternatyvos nėra. Yra kelios sudedamosios dalys, kurios visada naudojamos asfaltui gaminti, ir nieko naujo čia neišrasi. Bet staiga atsirado kažkokių perteklinių reikalavimų, apie kuriuos, pasirašant sutartį, nebuvo nė kalbos. Jei užsakovas nori, mes į asfaltą galime ir aukso dulkių įmaišyti, bet kas už jas mokės?“ – kalbėjo įmonės atstovas.
Pasak jo, asfaltavimo darbai bus nukelti į kitus metus, mat besiginčyjant ir ruduo atėjo, o sprendimas vis dar nerastas. Esą dėl tyčinio vilkinimo įmonė patirs nemažai nuostolių, kuriuos atlyginti prašys pačios direkcijos. „Apmaudžiausia, kad, esant tokiems palankiems orams, galime tik stovėti ir žiūrėti. Šiuo atveju, mūsų rankos surištos – nerizikuosime pilti asfalto, o po to sulaukti paliepimo jį susisemti“, – sakė V. Vandzinskas.

Parašykite komentarą

Balsavimai

Neseniai VRK pripažino, kad Liberalų sąjūdis šiurkščiai pažeidė rinkimų įstatymus. O kaip vertinate liberalų, dabar esančių rajono valdžioje, veiklą?

Rezultatai

Loading ... Loading ...