Sutaupyti pinigai ar 25 bedarbiai buhalteriai?

21803-15981Plungės rajono savivaldybės taryba jau antrą mėnesį sprendžia dilemą, kokį sprendimą priimti dėl biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos – centralizuoti ją ar palikti tokią, kokia yra dabar. Pirmąkart šis klausimas svarstytas vasario mėnesį, tačiau sprendimas nebuvo priimtas, nutarus, kad viskas daroma pernelyg skubotai, neapgalvotai, neįvertinus, kad ši naujovė be darbo paliks 25 specialistus. Dabar, paanalizavus kitų savivaldybių praktiką, sprendimo projektas vėl pateiktas svarstyti komitetams. Akcentuojama, kad centralizavimas leis sutaupyti apie 160 tūkst. eurų per metus.
Vietoj 54,6 etato liks 30
Pasak Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjos Daivos Mažeikienės, šiuo metu rajone yra 41 biudžetinė įstaiga, jose – 54,6 buhalterio etato.
Priėmus sprendimą, nuo rugsėjo 1-osios visų biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita būtų tvarkoma centralizuotai. Šį darbą planuojama pavesti Plungės suaugusiųjų švietimo centrui, kuris iki rugpjūčio 31-osios turėtų būti reorganizuotas į Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centrą. Centralizuotos buhalterijos paslaugą teiks 30 darbuotojų, o tai yra maždaug 25-iais mažiau nei dabar. Beje, pasiliksiančiųjų algos bus didesnės.
Pasak D. Mažeikienės, svarbiausi argumentai, skatinantys centralizuoti biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą, – išlaidų kontrolė ir efektyvus Savivaldybės lėšų naudojimas bei valdymas. Kaip minėjome, naujovė esą leis sutaupyti apie 160 tūkst. eurų. Beje, tai būsią tik 2019-aisiais, nes šiemet lėšų reikės išeitinėms kompensacijoms (apie 37 tūkst. eurų) ir naujoms darbo vietoms sukurti (apie 60 tūkst. eurų).
Ši naujovė palies 41 biudžetinę įstaigą: visas rajono bendrojo lavinimo mokyklas, lopšelius-darželius, daugiafunkcius centrus, meno mokyklas, Plungės viešąją biblioteką ir kaimo bibliotekas, Plungės kultūros centrą ir visus kultūros centrus miesteliuose ir kaimuose, Žemaičių dailės muziejų ir kitas.
Norėdami sužinoti, kaip centralizuota buhalterija veikia realybėje, grupė suinteresuotų plungiškių vyko į kitas savivaldybes, kur ši naujovė jau įdiegta. Pirma – į Jonavą. „Ten vienas buhalteris tvarko kelių įstaigų buhalteriją nuo pradžios iki pabaigos. Neišgirdome nieko gero: visi nusivylę, suirzę ir pervargę, įstaigoje chaosas, dideli darbo krūviai“, – įspūdžiais dalijosi skyriaus vedėja. Vėliau plungiškiai dar aplankė ir Radviliškį. Ten jie esą išvydę visai kitokį vaizdą: buhalteriai darbus pasiskirstę pagal sferas (vieni atsakingi už darbo užmokestį, kiti – už turto apskaitą ir pan.), dirbama nuosekliai, ramiai, patenkinta ir Savivaldybė, ir įstaigos.
Anot D. Mažeikienės, po šių vizitų buhalterinės apskaitos centralizavimo planas buvo pakoreguotas, bet nutarta pasirinkti tą modelį, kai įstaigai priskiriamas vienas buhalteris, kuris tvarkys visą apskaitą (gal net tas pats, kuris buvo, jeigu jis, žinoma, ateis dirbti į naująją įstaigą).
Įstaigų vadovų argumentai
Įstaigų vadovai naujove nepatenkinti. Pasisakydami už dabar galiojančią tvarką, jie žeria savo argumentus. „Kiekviena įstaiga turi savo specifiką, kurią perprasti gana sudėtinga. Vykdome projektinę veiklą, kuri visose įstaigose absoliučiai skirtinga, o atsiskaitymai už ją – labai sudėtingi. Naujovių mes nebijom, bet nelabai suvokiu, kaip viskas vyks. Ar mes nuolat bėgiosim į tą įstaigą, juolab kad būna situacijų, kai buhalterio konsultacijos ar parašo reikia čia ir dabar“, – kalbėjo Plungės viešosios bibliotekos direktorė Violeta Skierienė, kai šį klausimą svarstė jungtinis Vietos ūkio ir ekologijos bei Kaimo reikalų komitetas.
Panašių pasisakymų netrūko ir per Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto posėdį. Platelių universalaus daugiafunkcio centro direktorė Asta Plataunienė dėstė: „Taip, Radviliškyje pamatėme, kad procesai sėkmingai valdomi, bet ten tokia sistema veikia jau daugybę metų. Aš mėgstu sakyti: tu negali žinoti, ką reiškia būti našle, jeigu niekada neturėjai vyro. Taip ir radviliškiečiams –
jie niekada neturėjo buhalterių įstaigose, todėl negali žinoti, kuris variantas geresnis.“
Žemaičių dailės muziejaus direktorius Alvydas Bakanauskas siūlė trijų didžiųjų kultūros įstaigų, vykdančių stambius projektus, į centralizaciją neįtraukti. „Pernai muziejus vykdė du investicinius projektus, kurių bendra vertė – keli milijonai. Be to, įgyvendinom 7 ar 8 kultūrinius projektus. Juos administravome dviese – aš ir buhalterė. O kaip bus tada, kai jų nebeturėsime? Kas pagelbės vadovams?“ – klausė A. Bakanauskas.
Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazijos direktorius Leonas Mockūnas siūlė nepamiršti ir žmonių: „Šis faktorius, kaip matau, niekam nebesvarbus. Juk 25 žmonės liks be darbo. Tarp jų, ko gero, – ir mūsų buhalterė, nes nežinau, ar jai apsimokėtų kasdien važinėti į Plungę.“ Mintimis dalijosi ir lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė Birutė Razutienė: „Niekaip nesuprantantu, kodėl buhalterį iš vienos įstaigos reikia perkelti į kitą. Kam nuo to geriau ir ką čia sutaupysim?“
Tarybos narių nuomonės – skirtingos
Komitetų nariai buvo skirtingų nuomonių. Vietos ūkio ir ekologijos komiteto pirmininkas Tomas Raudys pasisakė už buhalterinės apskaitos centralizavimą, bet taikant ne siūlomąjį, o kitą modelį – kad buhalteriai kuruotų ne priskirtas įstaigas, o sritis. Asta Beierle-Eigirdienė pritarė numatytajam modeliui, kuris, pasak jos, palankesnis įstaigų vadovams.
Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto narys Liudas Skierus dėstė savo argumentus: „Man labai nesmagu, kad tiek mažai tesame pažengę efektyvaus valdymo link. Štai mūsų („Vičiūnų“) septynių fabrikų, kuriuose dirba 2 tūkstančiai žmonių ir padaroma 350 milijonų metinė apyvarta, apskaitą veda 10 buhalterių. Dar keturi dirba su pirkimais. Atskiro žmogaus vienai įstaigai tikrai nereikia.“
Komitetų nuomonės dėl buhalterinės apskaitos centralizavimo išsiskyrė. Vieni kalbėjo, kad šis klausimas dar neišdiskutuotas, kiti – kad laikas priimti sprendimą. Taigi klausimas teikiamas Tarybai, kuri ir spręs, kas svarbiau – sutaupyti pinigų ar išlaikyti žmonėms darbo vietas.

19 komentarai(-ų)

  • na-na:

    („Vičiūnų“) septynių fabrikų, kuriuose dirba 2 tūkstančiai žmonių dirba 10 buhalterių, o TRATC ( Telšių regiono atliekų tvarkymo centras ) 4 buhalterės… o ką ???

  • Plungiskis:

    Uz centralizacija!

  • Anonimas:

    PRIEŠ centralizacija!!Kai spendimus priiminėja žmonės nesuprasdami ir nesigilindami į tai koks krūvis tenka buhalteriui ir vyksta tokios nesamonės. Siūlau bent vieną mėnesį ateiti ir dirbti pačiam vienam. Ir viską atlikti laiku….

  • mes:

    Ramiai buhalteriukai, per daug jūsų , seniai visiems aišku.

  • Pasiūlymas:

    Garantuotas Darbas Užsienyje | Nuo €1600 – Registruokis Dabar | qbis.lt‎
    Skelb.www.qbis.lt/Darbas/Uzsienyje‎
    (8-5) 213 1164

  • ???????:

    Man yra keistas kapitalistų mąstymas.Sutaupysim, nes atleisim 25 žmones. O kas toliau? Ką darys tie 25 žmonės ? Ką darys jų šeimos? Artėja rinkimai.Mere, Jus turite 25 minusus, o dar jų šeimos. Pirma pasukit galveles ir pasiūlykit ką darys atleistieji, o tada spręskit nieko nesutaupančią „centralizaciją“

    • ss:

      geru buhalteriu truksta tai be darbo neliks

    • netikęs mąstymas tamstos:

      tai gal, kad sumažinti bedarbystę pasamdom dar 100 žmonių, nesvarbu, kad darbo nėra tiek, kad tai bus beprasmiai etatai, bet darom tai kaip sovietų laikais – planiškai, iš oro. Nereikalingus etatus reikia nedelsiant naikinti, o geri specialistai ras darbus, darbuotojų trūksta, tad gal jie kurs pridėtinę vertę, o ne tik užims etatą, kad jį užimti

  • plungiškė:

    sakykim ką norim, bet buhalterių savivaldybėj žymiai per daug.Jeigu 10 buhalterių sugeba susitvarkyt su septyniais fabrikais, neturiu komentarų.Įvertinkim, kad biudžetininkų buhalterija žymiai paprastesnė.Centralizuoti.

    • Anonimas:

      Ar Jūs tikite, kad 7 fabrikuose dirba 10 buhalterių? Ten dirba techniniai apskaitininkai, o ne buhalteriai. Vienas savivaldybės įstaigos buhalteris atlieka fabriko keturių skyrių funkcijas.

    • Plungiškei:

      Ar tikrai žinai, kad biudžetinės įstaigos buhalterija paprastesnė? O gal dirbai šį darbą? O kiek kapitalistas turi pavaduotojų, ekonomistų, finansininkų. Norėčiau, kad būtų paviešintas vieno ketvirčio biudžetinės įstaigos buhalterio darbas, tarkim ketvirto…

  • ss:

    geras butu sprendimas o likusiems buhalteriams alga 100 pakelti o buhalterius tikru visada truksta manau kas sugeba darbo tikrai atsiras

  • Amelija:

    Kad kažkas neteks darbo, tai nėra gerai, tačiau esamą situaciją reikia tvarkyti. Iš tarybinių laikų likę per daug etatų, gal pradžiai bandyt tose įstaigose priimt optimaliausius sprendimus. Pvz. darželyje-vyr.buhalterė, buhalterė ir kasininkė, ar tikrai tiek reikia? Tikrai ne.

  • nelyginkim:

    privatus verslas skirtingai nuo valdiško(valstybės, savivaldybės) nereikalauja tiek darbo sąnaudų. Tai skirtingos situacijos ir nelygintinos. Privačiame daugiau rizikos priimami sprendimai greit, daugiausia vienasmeniškai, nesitariant su niekuo. Valdiškame- turi būti viskas skaidru- iš čia ir viešieji pirkimai, iš čia ir ataskaitos, atsiskaitymai taryboms, komitetams. Čia vyrauja kolegialūs sprendimai.Todėl viskas skaičiuojama, derinama, tikrinama artsiskaitoma. Todėl laiko sąnaudos didelės, tuo pačiu didesnės ir finansinės išlaidos.

  • Praeitis:

    Gal kas neprisimena sovietų laikais irgi buvo švietimų įstaigų centralizacija, bet buvo išardyta siekiant ekonomiškumo. tai gal grįžtame į tuos laikus

  • Buhalterines paslaugos:

    Labai gerai automatizacija, verslas prie to seniausiai jau perėjo. Galima tik pasidziaugti. Taip pat galiu rekomenduoti buhalterines paslaugos, kurias teikia viena apskaitos imone. Jugma, info@jugma.lt, 8 657 64300

  • Ponas Theodoras:

    Dear Sir / Madam, Ar jums reikia paskolos konsoliduoti savo skolą? Ar jums reikia paskolos, kad galėtumėte finansuoti savo verslą? Siūlome garantuotas paskolas ar lėšas asmenims ir įmonėms, kurių palūkanų norma yra 2%. Nedvejodami susisiekite su mumis per; el. paštas (theodorejamesonfinance@gmail.com). Laukiama atsakyti kuo greičiau. Ponas Theodoras

Parašykite komentarą

Balsavimai

Plungės rajono valdžia sprendžia, kaip sutvarkyti teritoriją, esančią vidiniame Plungės miesto seniūnijos kieme, Vytauto gatvėje. Jūsų manymu, kam ši vieta būtų tinkamiausia?

Rezultatai

Loading ... Loading ...