12:10 laimėjo buhalterijų centralizavimas

L1804-16021Kovo 29-ąją į posėdį susirinkusiai Plungės rajono savivaldybės tarybai teko nulemti biudžetinių įstaigų buhalterių ateitį. Tiksliau – nuspręsti, ar steigti centralizuotą buhalteriją, ar palikti buhalterius dirbti taip, kaip iki šiol, – kiekvieną savoje įstaigoje. Didžiausias centralizacijos privalumas – ši naujovė leistų taupyti Savivaldybės biudžeto pinigus, blogybė – be darbo lieka 25 žmonės. Priminsime, jog rajono politikai šį reikalą gvildena jau antrą mėnesį.
Buhalterijų centralizavimo klausimą Tarybai pristatęs Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Bagužis prisiminė buvusią savo darbovietę – Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybą, kurioje 200 žmonių palietusi centralizacija įvyko prieš 11 metų. „Ten taip pat buvo įvairių nuomonių, pasipiktinimo, piketų. Bet centralizacija įvyko ir po kurio laiko visi buvo ja patenkinti. Dabar panašią situaciją matau čia“, – kalbėjo administracijos vadovas.
Šiuo metu rajone yra 41 biudžetinė įstaiga. Jose – 54,6 buhalterio etato. Atlyginimo koeficientas – nuo 4,9 (apie 650 eurų neatskaičius mokesčių) iki 8,15 (1 080 eurų), bet daugumos – iki 6 (795 eurai). Per metus buhalterių atlyginimams ir „Sodros“ mokesčiams išleidžiama 615 tūkst. eurų. Įstaigose panaikinus buhalterijas ir paslaugą teikiant centralizuotai, šį darbą dirbs 30 žmonių (vadovas, pavaduotojas ir 28 specialistai). Liksiantieji esą tikrai laimės – jų atlyginimo koeficientas kils iki 7 (apie 930 eurų), išsigrynins funkcijos, bus geresnės darbo sąlygos. Naudos turės ir Savivaldybė – 2019-aisiais planuojama sutaupyti 114 tūkst. eurų.
Savivaldybės tarybos narė Judita Stankutė domėjosi, kodėl Specialiojo ugdymo centras į centralizaciją įtrauktas, o Plungės technologijų ir verslo mokykla (TVM) – ne, nors abi įstaigos pavaldžios Švietimo ir mokslo ministerijai. Į šį klausimą atsakė meras Audrius Klišonis: „Technologijų ir verslo mokyklos steigėja yra ministerija, o Specialiojo ugdymo centro – Savivaldybė. Be to, dėl centralizacijos esame gavę ministerijos pritarimą.“
Į diskusiją įsitraukė ir Tarybos narys, TVM direktorius Audrius Misiūnas: „Į pavydo klausimą atsakysiu, kad visi gali būti ramūs – netrukus ir mūsų mokyklą pasieks reorganizacija, tad permainų taip pat bus. Man rūpi, kas įstaigų vadovams pagelbės tose situacijose, kuriose jiems padėdavo buhalteriai?“ Savivaldybės administracijos direktoriaus atsakė: „Įstaigų vadovus turiu nuliūdinti – teks daugiau dirbti patiems. Žinau, kad yra tokių, kurie ir kompiuterių bijo, ir buhalterinės programos, bet teks kažkaip susidoroti.“
Tarybos nario Algirdo Pečiulio nuomone, geresnis variantas būtų ne centralizacija, o buhalterių etatų mažinimas. Tai esą padėtų sutaupyti ne 114, o 141 tūkstantį eurų. Centralizacijai nepritarė ir Asta Beierle-Eigirdienė: „Aš už tokį sprendimą nebalsuosiu. Čia tikrai dar yra ką tobulinti, apie ką diskutuoti. Be to, norėtųsi konkrečiau žinoti, kiek kuri įstaiga sutaupys.“ Į posėdį susirinkusios buhalterės šį pasisakymą sutiko plojimais.
Prieš priimant sprendimą, žodžio paprašė ir visų įstaigų buhalterėms atstovavusi Žemaičių dailės muziejaus vyr. buhalterė Danutė Rimeikytė. Pasak jos, nors kalbos apie žadamą pertvarką sklandė nuo metų pradžios, tiesiogiai su buhalteriais apie keičiamas jų darbo sąlygas nė karto nediskutuota. „Daugelis mūsų su pokyčiais nesutinkame. Įžvelgiame daug centralizacijos silpnybių, viena jų – neatsižvelgta į žmogiškąjį faktorių, nepagalvota apie būsimus bedarbius, nesuskaičiuota, kiek jų išlaikymas atsieis valstybei“, – į Tarybą kreipėsi D. Rimeikytė.
Kadangi politikų nuomonės šiuo klausimu išsiskyrė, nutarta balsuoti. Iš 22 Tarybos narių 12 pasisakė už centralizaciją, likusieji naujovei nepritarė (8 susilaikė, 2 buvo prieš). Taigi, gavus Tarybos palaiminimą, centralizuota buhalterijos įstaiga paslaugas pradės teikti nuo rugsėjo 1-osios.

Parašykite komentarą

Balsavimai

Ar jau apsisprendėte, ką palaikysite per artėjančius merų rinkimus

Rezultatai

Loading ... Loading ...