Centralizacija: vieniems gerai, kitiems – nelabai

Pasak Adomo Kripo, dėl centralizuotos buhalterijos – jokių priekaištų

Pasak Adomo Kripo, dėl centralizuotos buhalterijos – jokių priekaištų

Plungės rajono savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus vedėja Daiva Mažeikienė Ekonomikos, finansų ir biudžeto komitetui pateikė informaciją apie tai, kaip sekasi centralizuotai tvarkyti biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą. Priminsime, kad ši naujovė atsirado pernai rugsėjį. Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius įsteigtas Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centre.

Žinia, jog anksčiau kiekviena biudžetinė įstaiga turėjo savo buhalterį. Aną rugsėjį 38-ių įstaigų buhalterinė apskaita pradėta tvarkyti centralizuotai.
Kaip pasakojo D. Mažeikienė, centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriuje dirba 30 darbuotojų (vedėjas, du pavaduotojai ir 27 buhalteriai). Šių metų skyriaus mokos fondas – 460 tūkst. eurų. Iki centralizacijos įstaigos iš viso turėjo 54 buhalterio etatus. Jiems išlaikyti per metus reikėjo 682 tūkst. eurų. Taigi sutaupyta nemažai – 222 tūkstančiai.
Tiesa, netekusios buhalterių kai kurios įstaigos turėjo įdarbinti sekretores (iš viso tam įsteigta 5,35 etato) ir tai per metus atsieis 43,1 tūkst. eurų. Atėmus šias išlaidas, sutaupymas – 178,9 tūkst. eurų.
Blogoji šios naujovės pusė – iš įstaigų teko atleisti 13 darbuotojų. Trys iš jų buvo pensinio amžiaus. Išeitinės kompensacijos ir ilgalaikio darbo išmokos Savivaldybei atsiėjo 27,9 tūkst. eurų.
Kaip minėjome, Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius įsteigtas Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centre. Prieš įkurtuves atliktas patalpų remontas, kainavęs 83,6 tūkst. eurų. Dar 26,3 tūkst. eurų prireikė 30-iai darbo vietų įrengti, mat reikėjo pirkti baldus, kompiuterinę įrangą ir kt.
Pasak D. Mažeikienės, naujovė pasiteisino. Ir dėl to, kad sutaupyta lėšų, ir dėl darbo organizavimo. Anksčiau, jei įstaigos buhalterė susirgdavo ar išeidavo atostogų, vadovas sukdavo galvą, kas ją pavaduos. Dabar viskas paprasčiau – skyriaus buhalterės perima viena kitos darbus.
Tą patį sakė ir Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centro direktorius Adomas Kripas. „Jei kuri buhalterė suserga, net nepastebim. Jokie darbai nestringa. Viskas vyksta labai organizuotai, be to, darbuotojos turi galimybę tartis, dalintis patirtimi. Ir iš Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo Gintauto Rimeikio gerų atsiliepimų sulaukėm – kad šiemet labai sklandžiai dėlioti strateginiai planai ir visa kita.“
Anot A. Kripo, įstaiga darė apklausą, prašė, kad mokyklų ir kitų įstaigų vadovai įvertintų centralizuotą buhalterinę apskaitą. „Mes gautąją medžiagą analizavom. Daugelio atsakymai buvo teigiami, o tie, kurie neatsakė, turbūt neturi mums jokių priekaištų“, – svarstė direktorius.
Beje, Savivaldybės tarybos posėdžio metu nuskambėjo kiek kitokia nuomonė dėl centralizuotos buhalterijos. Ją išsakė Tarybos narė Asta Beierle-Eigirdienė: „Manau, nelogiška, kad buhalterė iš Platelių važinėja dirbti į Plungę, o visų Platelių įstaigų vadovai taip pat priversti važiuoti į Plungę pas savo buhalterę reikalų tvarkyti. Negi šiais laikais neįmanoma dirbti nuotoliniu būdu?“
Taigi, kaip sakoma, medalis visada turi dvi puses. Šiuo atveju viena pusė – sutaupyta lėšų, kita  – kai kam kyla nepatogumų dėl atstumo ir gaištamo laiko.

Parašykite komentarą

Balsavimai

Plungės rajone, ypač – mieste, pastaruoju metu vyksta daug gatvių, šaligatvių, kitų viešųjų erdvių remonto darbų. Kartu pasigirsta priekaištų, kad gyventojai per mažai informuojami apie šiuos darbus.

Rezultatai

Loading ... Loading ...