Visuomenei – apie Vytauto ir Paprūdžio gatvių rekonstrukciją

Bažnyčios prieigos bus ir patrauklesnės, ir patogesnės

Bažnyčios prieigos bus ir patrauklesnės, ir patogesnės

Antradienį Savivaldybėje surengtas viešas projekto, pagal kurį bus tvarkomos Plungės miesto Vytauto ir Paprūdžio gatvių atkarpos ir prieigos, pristatymas. Visuomenė, kaip dažniausiai nutinka tokiais atvejais, nebuvo labai aktyvi – atvyko tik keletas Plungės rajono savivaldybės tarybos narių, saujelė gyventojų. Šį projektą parengė UAB „Atamis“, jį pristatė bendrovės atstovai Rimvydas Juodka ir Šarūnas Bakšys bei telšiškis architektas profesorius Algirdas Žebrauskas.

Tikslas – sujungti kitus du projektus
Kaip akcentavo bendrovės „Atamis“ atstovai, rekonstruoti planuojama minėtųjų gatvių atkarpas: Vytauto gatvę – nuo Savivaldybės iki Birutės gatvės skersgatvio, Paprūdžio – nuo „Sodros“ iki pabaigos. Tiesa, gale ji išsišakoja – viena atšaka „kopia“ į kalną ir jungiasi su Birutės gatve, kita nueina vadinamosios Plungės jūros link. Rekonstrukcijos sulauks abi atšakos. Ir Vytauto, ir Paprūdžio gatvės bus keičiamos asfalto dangos, klojami šaligatviai. Kartu bus rekonstruoti ir lietaus nuotekų surinkimo bei gatvių apšvietimo tinklai.
Šio projekto tikslas – supjungti du projektus, kurie bus įgyvendinami už Plungei, kaip tikslinei teritorijai, Europos Sąjungos skirtas lėšas. Priminsime, kad pagal vieną iš jų netrukus bus pradėtas tvarkyti Babrungo slėnis ir Laisvės alėja, pagal kitą – vadinamosios Plungės jūros pakrantės.

Nuo Vytauto link Paprūdžio gatvės – laiptai ir pandusas

Nuo Vytauto link Paprūdžio gatvės – laiptai ir pandusas

Aikštė ties Savivaldybe – reprezentacinė
Kaip pasakojo „Atamio“ atstovai ir porfesorius A. Žebrauskas, Vytauto gatvė – reprezentacinė vieta, kur nuolat lankosi ir plungiškiai, ir svečiai, tad jai bus skiriamas ypatingas dėmesys. Pati gatvė, galima sakyti, liks tokia, kokia buvusi. Važiuojamosios dalies plotas – 7 metrai, tačiau neliks ištisinės trečiosios juostos, kurioje dabar statomi automobiliai. Vietoj jos kai kur atsiras atskiros automobilių stovėjimo vietos, kai kur bus paplatinti šaligatviai.
Po rekonstrukcijos gražiai turėtų atrodyti aikštė ties Savivaldybės pastatu. „Pastato fasade vyrauja kolonos. Norime, kad šis ritmas nusileistų žemyn – į aikštę, kad vertikalė pereitų į horizontalę, kad tarp pastato ir aikštės atsirastų bičiulystė. Todėl joje atsiras pilko granito juostos. Toje teritorijoje bus keturi vejos plotai, augs keturios magnolijos. Be to, bus įrengti išskirtiniai šviestuvai, pastatyta suoliukų“, – pasakojo A. Žebrauskas.
Renkantis dangas, kaip minėjo architektas, bus derinamasi prie projekto, pagal kurį tvarkoma Laisvės alėja. „Dangos turi būti vientisos, atsikartojančios, kad neatrodytų lyg lopai“, – sakė architektas.
Prie Savivaldybės bus tvarkoma ne tik aikštė, bet ir automobilių stovėjimo aikštelė. Ją žadama ne asfaltuoti, o iškloti trinkelėmis. Kaip minėjo A. Žebrauskas, po rekonstrukcijos Vytauto gatvėje atsiras dar viena naujovė – ties laiptais į Savivaldybę bus įrengta įvaža automobiliams ir autobusams. Jos paskirtis – svečiams išlaipinti. „Aš nežinau, kur jūs dabar išlaipinat, pavyzdžiui, Ministrą Pirmininką, bet įgyvendinus projektą ties paradiniais laiptais bus tokia vieta“, – šmaikštavo profesorius.
Prie bažnyčios – gyvesnė erdvė
Kita labai svarbi erdvė – aikštė ties bažnyčia. Ji taip pat bus pertvarkyta. Čia bus įrengtos dvi atskiros automobilių stovėjimo aikštelės, dangomis ir aukščiu skirsis teritorijos, kurios numatytos pėstiesiems ir transportui. A. Žebrauskas ten siūlo įrengti fontanėlį ir techtoninį žemėlapį, kuris pritaikytas neregiams. Pasak jo, Lietuvoje yra du tokie žemėlapiai. Jie ir funkcionalūs, ir puošnūs. Dar čia žadama įrengti šviestuvus, kurie apšviestų ir bažnyčią, ir varpinę.
Pagražėti turėtų ne tik aikštė ties bažnyčia, bet ir kitoje gatvės pusėje esanti teritorija. Ten numatyti  želdynai, suoliukai ir šviestuvai. Be to, galėtų ir kokia nedidukė Šv. Jono Krikštytojo skulptūrėlė atsirasti, kuri ir prie bažnyčios derėtų, ir erdvę gerokai pagyvintų.
Dar svarbu, kad Vytauto gatvėje ties bažnyčia bus įrengtas kalniukas ir atsiras pėsčiųjų perėja.
Prie parapijos namų bus įrengta Vytauto ir Paprūdžio gatvių jungtis: laiptai ir pandusas, skirtas neįgaliesiems, mamoms su vežimėliais, dviratininkams. Už parapijos namų – automobilių stovėjimo aikštelė.
Paprūdžio gatvėje keisis eismas
Paprūdžio gatvėje atsiras ne tik nauja asfalto danga, bet ir šaligatvis, kurio iki šiol nebuvo ir tai kėlė didelių nepatogumų tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems. Be to, čia keisis eismas. Dvipusis jis bus tik iki Birutės skersgatvio. Toliau – jau vienpusis.
Paprūdžio gatve bus galima pakilti į Birutės gatvę, o iš Birutės gatvės įvažiuoti į Paprūdžio gatvę – tik Birutės skersgatviu. Kaip minėjome, Paprūdžio gatvė bus tvarkoma iki pat vadinamosios Plungės jūros, ten taip pat turėtų atsirasti automobilių stovėjimo aikštelė.
Projekto vadovas R. Juodka sakė, kad iki viešo pristatymo jis sulaukė tik vieno pasiūlymo – kad Paprūdžio gatvėje kartu būtų projektuojamas ir dujotiekis. Savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas Tomas Jocys minėjo, kad Savivaldybė žino, jog gyventojai nori dujotiekio, tad kreipsis į ESO, kad ši dujofikuotų kvartalą iki gatvių rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo pradžios.

Tokia turėtų tapti aikštė prie Savivaldybės

Tokia turėtų tapti aikštė prie Savivaldybės

Pastabos projektuotojams
Į viešinimo susirinkimą atėjusius plungiškius domino, ar reikia perėjos ties bažnyčia, ar ten pakankamas matomumas, ar nebus kokių nelaimių? Pasak Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjo Martyno Čiuželio, perėja bus iškili, prieš ją bus gerokai ribojamas greitis, be to, parinkta pati saugiausia, iš abiejų pusių matomiausia vieta.
Savivaldybės tarybos narys Liudas Skierus pasidalijo abejonėmis dėl fontano būtinumo aikštėje prie bažnyčios: „Švento Jono Krikštytojo skulptūra – liuks. Juolab kad jai išlieti ir medžiagos turime – juk Savivaldybė turi bronzos, kurios nepanaudojo Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paminklui. Fontanas irgi gražu, bet juk vienas jau yra Senamiesčio aikštėje, dar bus ir Laisvės alėjoje. Ar bereikia? Nes priežiūra tai sudėtinga.“
A. Žebrauskas juokavo: „Na, kaip Šventas Jonas Krikštytojas apsieis be vandens? Neapsieis. Be to, toje vietoje nuo seno buvo šulinys, tad būtų gražu, jei vietoj jo atsirastų fontanas.“
L. Skierus domėjosi ir finansais: „Projekte daug visko numatyta. Bet ar užteksim viskam lėšų? Juolab kad jos labai ribotos. Bus negražu, jei prie Savivaldybės gana naujus šaligatvius perklosime dar naujesniais, o mieste jie tokie, kad praeiti nebeįmanoma.“ Projekto vadovas jam atsakė, kad tai kol kas – tik projektinių pasiūlymų stadija, kuri, atsižvelgiant į turimus finansus, dar gali gerokai koreguotis.
Susirinkime dalyvavusiam Ramūnui Jonauskui, buvusiam Savivaldybės vyriausiajam architektui, kilo klausimas, ar šis projektas buvo derintas su anksčiau parengtu, pagal kurį planuota tvarkyti parapijos namų aplinką. „Dabartiniame projekte ir laiptai ne tokie, ir pandusas. Be to, už parapijos – tik vietos automobiliams statyti, nebelikę žaliosios zonos“, – stebėjosi jis. Projektuotojai sakė prašę, kad jiems būtų pateikti visi su šia teritorija susiję dokumentai, tačiau toks jų esą nepasiekė, tad niekas nederinta.
Tarybos narys Robertas Endrikas perspėjo: „Tvarkant teritoriją prie bažnyčios ir nuokalnę Paprūdžio gatvės link gali kilti problemų. Ten – buvęs kapinynas, tad kasant gali būti iškelta daug kaulų. Kai sykį ten darbavomės, kiek kasėm, tiek – vieni kaulai. Gal tris maišus jų pririnkome, o paskui perlaidojome.“
Pastabų projektuotojams turėjo ir miesto seniūnas Gintaras Domarkas. Jo teigimu, Paprūdžio gatvėje šaligatvis turėtų būti įrengtas ne kairėje pusėje (einant nuo miesto centro Plungės jūros link), o dešinėje. Pirma, dėl to, kad žmonėms, nusileidus iš Vytauto ar Birutės gatvės, nereikėtų pereiti į kitą gatvės pusę, antra – žmonės jau įpratę eiti būtent ta puse.
T. Jocys atsakė: „Šiuo klausimu G. Domarkas yra vienos nuomonės, o aš, M. Čiuželis ir projektuotojai – kitos. Mūsų manymu, šaligatvį geriau rengti kairėje pusėje.“ Kilus diskusijoms, panašu, kad šaligatvį vis dėlto bus bandoma perkelti į dešinę.
Šis projektas, kaip sakė Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Žaneta Piepalienė, – dalis tikslinės teritorijos projekto, pagal kurį bus tvarkomos vadinamosios Plungės jūros pakrantės. Bendra šio projekto vertė – apie 3,5 mln. eurų. Kokia dalis šios sumos teks Vytauto ir Paprūdžio gatvių atkarpoms bei jų prieigoms, kol kas dar neaišku.

4 komentarai(-ų)

  • o-o:

    Na patratins pinigėlių,nebus kam sėdėt prie trijų fontanėlių Plungėje,mat svarbiausia svečius kur išlaipinti,o ne plungiečiui patogu šaligatviu pasivaikščioti ar su kūdikiu vežimėliu pravažiuoti

  • liberalas:

    ar atsiras kada nors tokia valdzia plungeje,kada prades dirbti zmoniu gerovei.Kokie daugiabuciu kvartalu kiemai,stovejimo aiksteles sovietiniu laiku,ivaziavimai galima kojas susilauzyti,nekalbu apie stoties gatve,ten isvis didziausia betvarke.Vienzo truksta zodziu.

  • albertas:

    a ne liberalai iki siol buvo valdzioje matot kad taip sunys loja karavanas eina

  • ar:

    nu dar geriau… nei i plunge nei is plunges isvaziuosim… is visu pusiu draskymas be naudos…. sutvarkykit pirma viena, paskui kita, o ne visur isdrozkit, paskui aiskinsis…

Pakomentuokite

Balsavimai

Plungės rajone, ypač – mieste, pastaruoju metu vyksta daug gatvių, šaligatvių, kitų viešųjų erdvių remonto darbų. Kartu pasigirsta priekaištų, kad gyventojai per mažai informuojami apie šiuos darbus.

Rezultatai

Loading ... Loading ...