Pigesnį variantą vis dėlto teks keisti brangesniu

Meras Antanas Černeckis (dešinėje) aiškino, kad atlikus tyrimus paaiškėjo, jog Palangos gatvė neturi pagrindų

Meras Antanas Černeckis (dešinėje) aiškino, kad atlikus tyrimus paaiškėjo, jog Palangos gatvė neturi pagrindų

Dar balandžio mėnesį Rietavo savivaldybės tarybos Ūkio plėtros ir ekologijos komiteto nariai ilgai diskutavo, ką daryti su Palangos gatve, tiksliau – su neasfaltuota jos atkarpa nuo Kaštonų iki Akcijų gatvės. Tada spręsta, kaip asfaltuoti gatvę – renkantis brangiau kainuojantį ir ilgiau tversiantį variantą ar pigesnį. Padiskutavus pasirinktas pigesnis. Tačiau dabar prie šio klausimo teko grįžti dar kartą – paaiškėjo, kad gatvė neturi pagrindų, o tai reiškia, kad paprastasis remontas negalimas, būtina atlikti kapitalinį.


Rietavo pakraštyje esanti Palangos gatvė – tikras galvos skausmas vietos valdžiai. Dalis jos – asfaltuota, tačiau asfaltas – vienos duobės. Kita dalis – žvyrkelis, tad žmonės dūsta nuo dulkių ir dėl to nuolat pretenzijas reiškia. Savivaldybės vadovai jau seniai suka galvas, kaip tą gatvę sutvarkyti, o šiemet, rodos, atsirado tam galimybių. Tad spręsta, ar rinktis pigesnį variantą, ar brangesnį. Žinoma, nuo kainos priklausys, kiek ilgai naujoji danga tvers.
Kaip tada sakė Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vedėjas Juozas Albauskas, Susisiekimo ministerija patvirtino Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo lėšų vietinės reikšmės keliams su žvyro danga asfaltuoti paskirstymo 2019 metais tvarkos aprašą. Pagal jį lėšų gali gauti ir Rietavo savivaldybė.
„Mes patys turime pateikti objektą ar objektus, kuriuos norime tvarkyti tos programos lėšomis. Mūsų siūlymas – Palangos gatvė. Be to, turime atkreipti dėmesį į tai, kad valstybė finansuos tik pusę projektui įgyvendinti reikalingos sumos. Antrąją turėsim skirti iš savo biudžeto“, – balandį komiteto nariams aiškino
J. Albauskas.
Skyriaus vedėjas pateikė du variantus. Pirmasis – kloti vadinamąjį minkštąjį asfaltą. Projektas kainuotų apie 78 tūkst., Savivaldybės indėlis – apie 40 tūkst. eurų. Tokiam asfaltui suteikiama 15 metų garantija.
Kitas variantas – pigesnis – už 23 200 eurų, Savivaldybei prisidedant 11,6 tūkstančio. Kelias būtų padengtas dulkes sulaikančiu vienasluoksniu apdaru (jį sudaro 8 cm skaldos ir sluoksnis betono), kuris laikytųsi apie 5 metus. „Jei renkamės pigesnį variantą, kuriam reikia 11,6 tūkstančio, užteks KPPP pinigų, Savivaldybei papildomai prisidėti nereikės“, – situaciją aiškino
J. Albauskas.
Diskutuota gana ilgai. Komiteto narys Viktoras Krajinas abejojo: „Žinoma, suderinti sudėtinga, kai norisi ir žmonėms kelią pagerinti, ir taupiai apsieiti. Bet žiūrėkime, kad neišeitų taip, jog šykštus moka du kartus.“ Vis dėlto nutarta pataupyti – esą kainuos nebrangiai, o dulkių sumažės, pravažiavimas pagerės.
Bet dabar šis balandžio mėnesį priimtas sprendimas keičiamas – Palangos gatvę numatoma remontuoti kapitališkai, tam skiriama 20 tūkstančių eurų. Iš kur pinigai? Iš tos pačios Kelių priežiūros ir plėtros programos, sumažinant Rietavo L. Ivinskio gatvės rekonstrukcijai skirtas lėšas nuo 24 tūkstančių iki 4 tūkst. eurų.
Meras A. Černeckis kalbėjo: „Kai šį klausimą nagrinėjome balandį, dar nebuvo atlikti jokie tyrimai. Dabar, padarius gręžinius, paaiškėjo, kad kelias neturi pagrindo. Žvyro sluoksnis turėtų būti 30 centimetrų, bet daugelyje vietų jis visiškai plonytis. Ta gatvė tiesta dar technikumo laikais, sunku net patikėti, kad dirbta taip atmestinai. Jai reikia pagrindų, o tai reiškia, kad turėsime atlikti ne paprastąjį, o kapitalinį remontą.“

Parašykite komentarą

Balsavimai

Plungės rajone, ypač – mieste, pastaruoju metu vyksta daug gatvių, šaligatvių, kitų viešųjų erdvių remonto darbų. Kartu pasigirsta priekaištų, kad gyventojai per mažai informuojami apie šiuos darbus.

Rezultatai

Loading ... Loading ...