Rietavas ir vėl nušluostė nosį

Vienas pirmųjų prie naujojo sunkvežimio vairo sėdo Rietavo miesto seniūnas Petras Lengvenis

Vienas pirmųjų prie naujojo sunkvežimio vairo sėdo Rietavo miesto seniūnas Petras Lengvenis

Rietavas, pelnytai besididžiuojantis tuo, kad dar kunigaikščių Oginskių laikais čia buvo įdiegta daug naujovių, šiandien ir vėl džiaugiasi miesto inovatoriaus vardu. Mat Rietavo savivaldybė pati pirmoji šalyje įsigijo ir pradės eksploatuoti naujos kartos hibridinį krovininį automobilį, varomą elektra ir dyzelinu. Ši aplinką tausojanti transporto priemonė perduota naudoti Rietavo miesto seniūnijai.

Taršos mažinimo iniciatyvos, šiuo metu labai populiarios visame pasaulyje, mūsuose dar tik žengia pirmuosius žingsnius. Kaip žinia, pirmasis į šį procesą įsijungė verslas, tačiau pastaruoju metu vis daugiau diskutuojama apie tai, kad ir viešasis sektorius neturėtų likti nuošaly.
Reaguodama į nūdienos aktualijas, Rietavo savivaldybės administracija kartu su Rietavo turizmo ir verslo informacijos centru prisijungė prie Europos Sąjungos finansuojamo „Low carbon logistic“ projekto, kurio vienas iš rezultatų – naujai įsigytas „Iveco Daily“ krovininis automobilis, varomas elektra ir dyzelinu.
Praėjusį ketvirtadienį šią naująją transporto priemonę Rietavo savivaldybės tarybai pristatė projekto konsultantas Ugnius Savickas. Jis priminė, kad autotransportas tebėra didžiausias taršos šaltinis.Taip yra dėl to, kad didžioji dalis transporto yra varoma naudojant patį taršiausią kurą  – dyzeliną.
Siekiant spręsti šią problemą, į kelius kasmet išrieda vis daugiau elektromobilių. Tiesa, mūsų kraštuose tokį išvysi labai retai, nes vis dar neturime nė vienos elektromobilių įkrovimo kolonėlės.

Naujai įsigytas krovininis automobilis varomas elektra ir dyzelinu

Naujai įsigytas krovininis automobilis varomas elektra ir dyzelinu

Laimei, tai netrukdys Rietavo miesto seniūnijai naudotis naujuoju pirkiniu, mat kartu įsigyta ir lėtojo krovimo stotelė, kuri jungiama į įprastą 220 voltų elektros lizdą ir tokio tipo automobilio akumuliatorių pilnai įkrauna per 4 valandas.
U. Savickas pasakojo, kad pilnai įkrovus akumuliatorių vien elektra varomas šis automobilis gali nuvažiuoti 50 kilometrų, todėl efektyviausias yra naudojant jį trumpoms distancijoms (būtent dėl to pasirinkta Rietavo miesto seniūnija). Vėliau variklis persijungia dirbti ant dyzelino, bet net ir tada 100-ui kilometrų jo sunaudojama vos 2–3 litrai.
Ši moderni ir išmani transporto priemonė pakeis 27-erių metų senumo iki tol seniūnijos naudotą sunkvežimį. Net suskaičiuota, kad naujasis automobilis aplinką terš net 92 procentais mažiau nei senasis.
Įdomiausia tai, kad Rietavo miesto seniūnija šiuo krovininiu automobiliu džiaugsis pati pirmoji. Iki šiol nė viena šalies savivaldybė tokio nėra įsigijusi. O geriausia šio reikalo dalis turbūt yra ta, kad išmanusis „Iveco Daily“, kurio kaina – 69 tūkst. eurų – Rietavo savivaldybei nekainavo nė cento. Visas išlaidas padengė projekto partneriai.

Parašykite komentarą

Balsavimai

Plungės rajone, ypač – mieste, pastaruoju metu vyksta daug gatvių, šaligatvių, kitų viešųjų erdvių remonto darbų. Kartu pasigirsta priekaištų, kad gyventojai per mažai informuojami apie šiuos darbus.

Rezultatai

Loading ... Loading ...