Kelių kartų svajonė – tunelis po geležinkeliu

Kelių kartų svajonė – tunelis po geležinkeliuSavaitės pradžioje į Plungės rajono savivaldybės salę atėjo keli Rajono tarybos nariai, Savivaldybės darbuotojai, keli verslininkai, keli ūkininkai ir nė vieno miesto gyventojo, kuriam būtų įdomu dar kartą išgirsti ir didžiuliame ekrane pamatyti kelių kartų plungiškių svajonę – tunelį po geležinkeliu. Projektuotojai susirinkusiesiems pristatė Stoties, Dariaus ir Girėno, Žemaitės, Lentpjūvės ir Luknos gatvių detaliojo plano koncepciją.


Tiek pačiam tuneliui, tiek išvardintų gatvių transporto eismui pertvarkyti projektuotojai siūlė ne vieną ar du, bet keturis ar net penkis variantus. Tų, kurie garantuotų didesnį saugumą, ir įgyvendinimas kainuotų dvigubai brangiau už kitų, tad rajono valdžiai bei politikams (jeigu pagaliau apsispręs tą tunelį rengti) teks gerokai palaužyti galvas ir, žinoma, pasiginčyti, kurį variantą pasirinkti.
Planuojama, jog tunelis turėtų būti 57-ių metrų ilgio ir 7-ių metrų gylio. Realus jo gylis – didesnis negu 10 metrų, nes po tuneliu reikėtų įrengti siurblinę, kuri surinktas nuotekas pakeltų iki vandens valymo įrenginių. Valymo įrenginius taip pat galima statyti prie parko tvenkinių, į kuriuos ir dabar patenka lietaus bei gruntiniai vandenys, arba kitoje pusėje – prie Babrungo. Tunelis būtų trijų dalių: pati giliausia – skirta automobiliams, 2,5 metro gylyje būtų dviratininkų takas, o trečioji dalis būtų skirta pėstiesiems.
Projektuotojai sako, kad, įrengus tunelį, Žemaitės gatvė pažemėtų 1,5 metro, o Luknos – net 4 metrais. Siekiant, jog būtų užtikrintas eismo saugumas, siūloma Dariaus ir Girėno, Lentpjūvės ir Luknos gatvių sankryžoje įrengti nedidelį žiedą. Tuomet reikėtų ir naujos gatvės, kad būtų galima įvažiuoti į Babrungo pagrindinę mokyklą bei į „Mildos“ degalinę, nes patekti į ją iš Dariaus ir Girėno gatvės nebebūtų įmanoma.
Žemaitės gatvėje projektuotojai siūlo įrengti šviesoforą, kuriame žalia šviesa užsidegtų tik tada, kai šia gatve važiuojantis automobilis priartėtų prie sankryžos. Kai mašinų nebūtų, degtų raudona. Šviesoforas reikalingas, nes, gatvėms pažemėjus ir pastačius apsaugines sieneles, suprastėtų matomumas ir kiltų avarijų grėsmė, ypač – iš Stoties gatvės sukant į kairę. Iš Dariaus ir Girėno gatvės nebeliktų įvažiavimo į autobusų stotį, tačiau įvažiavimas iš Stoties gatvės būtų gerokai praplatintas.Kaip įrengti tunelį, kad nebūtų trukdoma geležinkelio darbui? Visiškai to išvengti nepavyktų. UAB „Metroprojektas“ specialistai siūlo du variantus. Vieno jų įgyvendinimas kainuotų beveik 20 milijonų litų. Tai – betoninis tunelis, kurį po žeme tektų kište pakišti. Panašiai, kaip dabar po gatvėmis tiesiami vandentiekio ar nuotekų vamzdžiai. Iš pradžių jis būtų pakišamas po trimis bėgių keliais, vėliau – po likusiais dviem, nes šioje vietoje Plungės pervaža turi penkias geležinkelio juostas. Atliekant pirmuosius darbus, trys keliai būtų uždaryti keturioms savaitėms. Per tokį pat laiką būtų įstumta ir likusioji dalis.
Panašiai užtruktų ir įgyvendinant antrąjį šios bendrovės pasiūlytą variantą – įrengti tunelį atviru būdu. Tik šis būdas būtų perpus pigesnis. Projektuotojai pristatė ir trečiąjį – po geležinkeliu pastatyti plieno arką. Šis sumanymas priklauso UAB „ViaCon“, bet kadangi į pristatymą neatvyko nė vienas bendrovės projektuotojas, nei apie šio būdo privalumus, nei apie jo kainą jokios informacijos niekas nepateikė.
Po projektuotojų kalbų klausti, siūlyti, išsakyti abejones galėjo ir susirinkusieji. Į kai kurias jų pastabas projektuotojai atkreipė dėmesį, su kitomis – nesutiko. Salėje buvusiems plungiškiams ramybės nedavė klausimas: ar visi šie gražūs brėžiniai, piešiniai vėl neliks tik popieriuje? Jau išeinant, vienas vyriškis garsiai išsakė savo abejones: „Sovietiniais laikais tą tunelį (arba viaduką) valdininkai apie 20 metų statė, nepriklausomoje Lietuvoje – taip pat ne ką trumpiau, o mes kaip stypsojom prie uždarytos pervažos, taip ir tebestypsom. Ar po 20-ties metų mūsų vaikai ir anūkai prie jos lygiai taip pat stypsos?..“

Parašykite komentarą

Balsavimai

Plungės rajone, ypač – mieste, pastaruoju metu vyksta daug gatvių, šaligatvių, kitų viešųjų erdvių remonto darbų. Kartu pasigirsta priekaištų, kad gyventojai per mažai informuojami apie šiuos darbus.

Rezultatai

Loading ... Loading ...